Èxit de participació a la 7a Nit de l’Emprenedoria

Unes 65 persones van participar a la 7ª Nit de l’Emprenedoria que es va celebrar divendres 21 d’octubre al Centre Cultural de Cardedeu i que enguany estava dedicada al QUÈ, QUI, COM? de les habilitats comunicatives en emprenedors i emprenedores.

La Sra. Nuria Hernández, Regidora de Desenvolupament Econòmic Local de l’Ajuntament de Cardedeu, va donar la benvinguda als assistents i en el seu discurs d’obertura, a més de remarcar la clara influència que la incorporació de les tecnologies 2.0 ha tingut en la manera com ens relacionem i expressem, va fer conscient que si bé tots donem per fet que “hem de comunicar”, no sempre sabem “com fer-ho”.

 

La taula rodona va comptar amb la participació de:

-          Sra.  Alicia Cañellas, fundadora d’ALL VR EDUCATION I ACANELMA

-          Sr.  Rafa Liñán, fundador de VEZIKO

-          Sr.  Salvador Devant, co-fundador de SKITIC OTA

-          Sr. Francesc Font,  fundador de NUBELO

-          Sr. Iván Utgé, professional de la comunicació i observador de pràctiques comunicatives d’emprenedors i emprenedores

Alicia Cañellas va obrir el torn d’exposicions inicials animant l’auditori a “llençar-se a la piscina”, tot parafrasejant allò que a ella li van dir, quan començava la seva trajectòria professional, en un curs sobre comunicació: “a comunicar s’aprèn comunicant”, alhora que posava èmfasi en el risc “de deixar-nos absorbir per un ús abusiu de la comunicació, especialment en l’àmbit digital”.

Rafa Liñán va confessar el seu secret per saber si quan comunica ho està fent de manera eficaç: “veure que qui vols que t’escolti: t’escolta, mostra i demostra interès”. A més “si cada dia s’aprèn una nova manera de com dir allò que fas, vols o necessites, i a priori, ens queden molts dies de feina, ens queda molt per aprendre”.

Salvador Devant es va autodefinir com a “venedor”. Quan comuniquem ho fem amb intenció d’assolir un objectiu. I aquest objectiu no és sempre “que em comprin” sinó “que em coneguin i confiïn en mi”. Com guanyar-nos aquesta confiança? “Coneixent exactament allò que els pot aportar benefici”. I és que, “difícilment ens voldran escoltar si perceben que no els podem aportar cap benefici, cap valor”.

Francesc Font va corroborar el plantejament de Salvador D. tot sentenciant “ens passem la vida venent: idees, projectes, productes, talent… I es pot aprendre a comunicar (de fet és necessari) per aconseguir-ho, el que no vol dir que sempre assolim els objectius, tot i que amb el temps vas afinant”.

Ivant Utgé va tancar el torn d’exposicions tot suggerint que “si volem que ens escoltin el que hem de fer es sorprendre”. Com a observador d’emprenedors i emprenedores, “en ocasions una idea de negoci competitiva no reïxis perquè el membre o membres fundadors no s’ocupen en millorar les seves habilitats comunicatives, en tant que projectes amb idees no especialment innovadores assoleixen alts nivells de reconeixement justament perquè qui els impulsen teixeixen i mantenen una eficaç xarxa de contactes i coneguts”.

 

Va haver consens unànime en sentències com:

· La sort només te la trobes si treballes i et mous, és útil preparar-se per rebre molts “no”…

· Rebre “sí” es només una qüestió d’estadística: quant més truquis, quantes més visites facis, més probabilitat hi haurà que obtinguis la resposta que busques”.

· Comunicar és posar-te en el lloc de l’altre.

· Si vols que t’escoltin amb “passió”, comunica amb “passió”, fes amb “passió”.

 

El públic assistent, entre els qui hi havia emprenedors i emprenedores, va dialogar constantment amb la taula rodona (moderada per Yolanda Tarango), ja fos per compartir les seves experiències, compartir les seves “pors”, traslladar dubtes i/o manifestar les seves preferències comunicatives (canals digitals, presencials, escrits…).

 

El Sr. Enric Olivé, alcalde de Cardedeu, va tancar la taula rodona compartint que l’Ajuntament  i les persones que l’integren han assumit, amb compromís, el repte de comunicar de manera més eficaç, a la ciutadania, el QUÈ, QUI I COM de les accions que duen a terme. Cal que ens assegurem que el que volíem dir és el que s’ha entès. Només des d’aquest punt, tindrem més possibilitats que la nostra proposa sigui valorada com ens proposàvem.

 

Després va tenir lloc un sopar networking a la Sala Sarau durant el qual es va posar de manifest que quan compartim allò que oferim i allò que necessitem, incrementem automàticament la possibilitat de generar sinèrgies.

 

Radio Televisió Cardedeu  va assistir a la jornada i ha realitzat un video que es pot veure al següent link:

Saber comunicar pot ser la clau de l’èxit

 

 

Share this article on Facebook