Anàlisi de mercat i de competència de guerrilla
El màrqueting de guerrilla té com a objectiu posicionar el teu negoci front la competència amb el menor desembors econòmic possible. Prèviament és necessari identificar quina és la competència real i per fer-ho, és imprescindible definir el mercat (el total, el que podem servir i el que volem aconseguir).
En aquesta activitat, cada una de les persones participants aplicarà els conceptes teòrics bàsics d’anàlisis de mercat i competència al seu negoci (o projecte de negoci) d’una manera pautada i amb recursos disponibles sense cost addicional.
Et pot interessar aquesta activitat si et trobes en alguna de les circumstàncies següents:
- Has de fer un pla de negoci (per sol·licitar una ajuda o un finançament, etc.).
- El teu negoci ja està en marxa i vols aconseguir més clients o vols treure un nou producte o servei o vols que es faci evident com et diferencies de la competència.
- T’estàs plantejant invertir o encetar un negoci i fos fer uns números ràpids.
- Necessites contrastar amb números el que la teva intuïció (el teu sentir) et diu.
Objectius:
- Aplicar (de manera personalitzada) els conceptes teòrics bàsics d’anàlisis de mercat i competència d’una manera pautada i amb recursos a l’abast sense cost addicional.
- Dimensionar el mercat (el total, el que podem servir i el que volem aconseguir) per a una determinada línia de producte / servei.
- Identificar la competència i establir pautes per a una anàlisi comparativa útil.
Contingut/programa:
- Els tipus de mercat del meu negoci: com definir-los i com dimensionar-los.
- Pautes per a una identificació i anàlisi comparativa útil de la competència del meu negoci.
Important: cal portar ordinador personal.
Formadora: Yolanda Tarango