Cardedeu acollirà la jornada Impulsem la Compra Pública Responsable al Vallès Oriental

El proper dimarts 2 de juliol, de 10 a 13 h, tindrà lloc a la Tèxtil Rase de Cardedeu la jornada Impulsem la Compra Pública Responsable al Vallès Oriental, una trobada adreçada a equips tècnics i càrrecs polítics dels ajuntaments de la comarca.

L’acte està organitzat conjuntament per l’Ateneu Cooperatiu del Vallès Oriental, el Consell Comarcal del Vallès Oriental i la Xarxa de Municipis per l’Economia Social i Solidària (XMESS), amb la col·laboració activa de l’Ajuntament de Cardedeu com a municipi amfitrió.

Aquesta jornada arriba en un moment clau per al territori, coincidint amb l’aprovació del Projecte de llei de l’Economia Social i Solidària a Catalunya, que estableix un marc legal per a promoure una economia centrada en les persones, l’interès col·lectiu i el desenvolupament arrelat als municipis.

L’objectiu principal és reflexionar i compartir estratègies per fer un ús transformador de la contractació pública, incorporant-hi clàusules socials, criteris ambientals i fórmules per afavorir la presència de l’Economia Social i Solidària (ESS).

Durant la jornada es tractaran temes com:

  • Com impulsar la Compra Pública Responsable (CPR) des de l’àmbit local.

  • Mecanismes per facilitar l’accés de l’ESS a la contractació pública.

  • Exemples i bones pràctiques d’altres municipis.

📍 Data i hora: dimarts 2 de juliol, de 10 a 13 h

📍 Lloc: Tèxtil Rase (C/ Llinars, 61, Cardedeu)

🔗 Inscripcions obertes: https://ja.cat/LKTCF

La jornada s’emmarca en el compromís del territori per fer de la compra pública una eina de transformació social, ambiental i econòmica, i reforça el paper clau dels municipis en la promoció de l’economia amb valors.

Des del CSETC us animem a participar-hi i a fer-ne difusió. Com més assistents, més força col·lectiva per fer créixer l’Economia Social i Solidària a la comarca!

Oberta la convocatòria d’ajuts per al comerç, l’artesania i la moda 2025

Oberta la convocatòria d’ajuts per al comerç, l’artesania i la moda 2025

A partir del 4 de juny, els comerços, professionals de l’artesania i la moda, associacions i entitats locals poden sol·licitar els ajuts del CCAM 2025, amb imports de fins a 5.000 € per actuacions com:

  • Digitalització i transformació tecnològica

  • Reformes i millores en l’establiment

  • Obertura de nous punts de venda

  • Projectes de dinamització comercial

Els ajuts es podran sol·licitar fins al 31 de desembre de 2025 (o fins a exhaurir pressupost).

📌 Consulta les bases i requisits a la web oficial del CCAM:

👉 ccam.gencat.cat – Subvencions 2025

🔍 Necessites ajuda amb el tràmit?

El nostre equip t’acompanya en tot el procés. Contacta’ns i t’assessorem!

 

Pròrroga de les autoritzacions del mercat de venda no sedentària dels dilluns a Cardedeu

L’àrea de Desenvolupament Econòmic Local informa a les persones titulars de les parades del mercat de dilluns que finalitzen la seva autorització en data 6/10/2025 (vegeu l’Annex I de l’Anunci) que poden sol·licitar la pròrroga en el termini comprès entre el 27/05/2025 al 6/06/2025, per les següents vies:

Telemàticament: A la seu electrònica https://seu.cardedeu.cat/, mitjançant tràmit d’instància genèrica amb la sol·licitud de pròrroga com a document adjunt. Ho trobareu a la Seu electrònica, a destacats sota el nom Pròrroga de les autoritzacions per a la venda en el mercat no sedentari de dilluns.  

Presencialment:  A la Oficina d’Atenció Ciutadana en horari d’Atenció Ciutadana ( dilluns, dimarts ,dimecres i divendres de 9h a 14h i dijous de 9h a 19H) amb la sol·licitud de pròrroga degudament omplerta.

Adjuntem a aquesta publicació l’Anunci de l’Aprovació (anunci Pròrroga) i el model de sol·licitud en format PDF editable.

 

QUÈ ÉS L’ARBITRATGE DE CONSUM?

Què és l’arbitratge de consum?

El passat dia 4 d’abril va entrar en vigor la Llei 1/2025 de mesures en matèria d’eficiència del Servei Públic de Justícia.  Una de les aportacions més importants fa referencia als Mitjans Adequats de Solució de controvèrsies (MASC). En l’àmbit del consum podríem parlar de la mediació com a mitjà de solució de controvèrsies. Actualment és un tràmit obligat abans d’accedir a la via judicial.

Però en el mon del consum, a més dels mitjans adequats per solucionar controvèrsies (mediació per exemple), hi ha mitjans alternatius. L’arbitratge és un mitjà alternatiu. L’arbitratge de consum és un procediment voluntari i gratuït que permet resoldre controvèrsies derivades de relacions de consum sense necessitat de recórrer als tribunals (per això és alternatiu). Les parts implicades —consumidor i empresa— accepten sotmetre’s a la decisió d’un òrgan arbitral, que emet un laude amb la mateixa força executiva que una sentència judicial . Els pilars que sustenten aquest sistema són:

Voluntarietat: ambdues parts han d’acceptar l’arbitratge.

Gratuïtat: no comporta cap cost per a les parts.

Executivitat: el laude és d’obligat compliment.

Objectivitat: els àrbitres són independents i imparcials .

La Junta Arbitral de Consum de Catalunya (JACC), depenent de l’Agència Catalana de Consum, n’és una d’elles. Actualment, més de 8.700 establiments comercials catalans estan adherits al sistema, la qual cosa facilita la resolució de conflictes de manera extrajudicial . El procediment s’inicia amb la presentació d’una sol·licitud d’arbitratge per part del consumidor. Si l’empresa està adherida al sistema, ha d’acceptar l’arbitratge; en cas contrari, pot decidir si accepta o no sotmetre’s al procediment. Un cop acceptat, es pot celebrar una vista (presencial o virtual) on es presenta la informació i les proves, i finalment es dicta el laude. Per als consumidors ofereix una solució ràpida i gratuïta per fer valer els seus drets sense necessitat de litigis judicials. Per a les empreses millora la seva imatge i credibilitat, ja que demostra un compromís amb la resolució amistosa de conflictes. Actualment la presentació de sol·licituds, notificacions i fins i tot les audiències es poden realitzar per mitjans telemàtics i fins i tot mitjançant videoconferència .

Les empreses poden adherir-se al Sistema Arbitral de Consum mitjançant una oferta pública d’adhesió, la qual cosa els permet exhibir un distintiu oficial que indica el seu compromís amb la resolució extrajudicial de conflictes En definitiva, la seva gratuïtat, rapidesa i caràcter vinculant la converteixen en una alternativa atractiva tant per a consumidors com per a empreses, fomentant una cultura de resolució amistosa i eficient de les controvèrsies.

 

LA TRIBU EMPRENEDORA NOMINADA ALS PREMIS RTVC

La Tribu Emprenedora ha estat nominada als Premis RTVC!

Ens fa molta il·lusió compartir que La Tribu Emprenedora ha estat nominada als Premis de Radio televisió cardedeu (RTVC) en reconeixement al nostre projecte de comunitat i suport a l’emprenedoria local i col·laborativa.

📽️ Pots veure el vídeo de la nostra participació a la Fira de Sant Isidre i conèixer millor el nostre projecte fent clic aquí.

🗳️ I si ens vols donar suport, pots votar-nos a través del web dels Premis RTVC.

Gràcies per fer tribu amb nosaltres cada dia!

INSPECCIÓ TÈCNICA PERIÒDICA DE LES INSTAL·LACIONS DE GAS DOMÈSTIQUES

Des de l’Agència Catalana del Consum ens recorden que si fem ús del subministrament de gas natural a casa, tenim l’obligació de passar una inspecció tècnica de les instal·lacions cada 5 anys. No fer-la pot suposar el tall del subministrament de gas per motius de seguretat.

L’empresa distribuïdora ens ha d’avisar 3 mesos abans de fer la inspecció i donar-nos un termini de 45 dies per tal que decidim si volem que la faci la mateixa distribuïdora o bé preferim escollir una altra empresa habilitada per fer-ho. Si la distribuïdora no rep cap resposta, ens enviarà una nova notificació amb una antelació mínima de 5 dies a la visita d’inspecció. L’empresa també deixa cartells informatius a les comunitats de propietaris on s’hi indica els pisos que han de passar la inspecció periòdica obligatòria i la data. Recordeu que si la data proposada per l’empresa distribuïdora no us va bé, hi heu de contactar per acordar una visita segons la teva disponibilitat, per evitar la possible suspensió del subministrament.

Si un cop fetes les comunicacions anteriors l’empresa distribuïdora no obté resposta, visitarà el vostre domicili per dur a terme la inspecció. Si no pot fer-la, us deixarà una notificació amb una nova proposta de data. En el cas que en aquesta nova visita tampoc no es pugui fer la inspecció, la distribuïdora informarà al Servei de Seguretat de les Instal·lacions de la Generalitat de Catalunya per tal de suspendre el subministrament per motius de seguretat, fins que no es passi la inspecció.

Pel que fa a la inspecció de les instal·lacions domèstiques de gas butà, sapigueu que: És obligatori fer-la cada 5 anys. Com a titulars heu de sol·licitar a una empresa instal·ladora la revisió reglamentària. Desconfieu de les visites inesperades d’empreses que venen al vostre domicili per realitzar la revisió, si no heu sol·licitat el seu servei expressament. No teniu obligació de tenir un contracte de manteniment. Si us n’ofereixen un, mireu-ne abans les condicions. Els preus són lliures, compareu ofertes. Pacteu amb l’empresa el mitjà de pagament que us convingui. Si heu passat la revisió, l’empresa enganxarà un adhesiu que n’acrediti la data i serveixi de recordatori per a la propera, i també lliurarà un certificat de revisió al propietari, guardeu-lo! El tub flexible només s’ha de canviar quan caduca i el regulador quan s’ha fet malbé (ja que no té caducitat). Les estufes de butà o les cuines mòbils connectades a una sola bombona no necessiten passar la revisió periòdica, però sou responsables del bon estat i del correcte funcionament de la instal·lació. 

 

 OMIC – Cardedeu

omic@cardedeu.cat

telf: 93 844 43 02

 

Jornada Empresarial sobre Ciberseguretat al CSETC

 

Aquest proper dimarts 6 de maig, es celebrarà una “Jornada sobre ciberseguretat”, organitzada pe l’AEPC (Associació d’empreses dels Polígons de Cardedeu”.

 

Des de l’Associació de Polígons Industrials de Cardedeu ens conviden a participar a la Jornada Empresarial sobre Ciberseguretat, que tindrà lloc el pròxim dimarts 6 de maig a les 11h al CSETC (c/ Josep Vilaseca, 23, Cardedeu).

 

Una sessió imprescindible per estar al dia dels riscos i normatives en l’àmbit digital, amb dues ponències de gran interès:

  • Amenaces actuals en l’àmbit de la ciberseguretat – Manel Pons Enginyer de Telecomunicacions i Màster en Telemàtica per la Universitat Politècnica de Catalunya.
  • Aspectes pràctics en el compliment de la normativa en ciberseguretat – Josep Pegueroles Professor Titular d’Universitat a l’Escola de Telecomunicació de la Universitat Politècnica de Catalunya.

 

Fes la teva inscripció aquí

Arriba la Diada de Sant Jordi 2025

Les parades de llibres i roses s’instal·laran els dies 22 i 23 d’abril

Aquest mes d’abril, el mes de San Jordi, la cultura, els llibres i les roses seran protagonistes, en un mes farcit d’activitats amb presentacions de llibres, teatre, cinema, la tradicional Cuca de Sant Jordi, la presentació de les obres guanyadores del concurs de microteatre i microrelats i la representació de les obres guanyadores microteatre de l’any anterior…
 
Enguany, la Xarxa Comerç Cardedeu torna a organitzar el concurs de punts de llibre, que tant d’èxit ha tingut en edicions anteriors, i que ens brinda una mostra de creativitat de la ciutadania de Cardedeu en relació a la Diada de Sant Jordi.
 
Pel que fa a les parades de llibres i roses dins de la Fira de Sant Jordi, s’instal·laran als punts habituals els dies 22 i 23 d’abril. Les llibreries i les floristeries del municipi ens tornen a mostrar els millors llibres i roses per a poder gaudir d’una jornada cívica i bonica, com n’hi ha poques. També comptarem amb la participació d’empreses i entitats que ens faran mostra d’articles i objectes relacionats amb aquesta Diada.

 

 

 

 

Ja està en marxa el Concurs de dibuix de punts de llibre de Sant Jordi de la Xarxa Comerç Cardedeu

Des d’ara i fins al 31 de març, tothom qui vulgui podrà presentar un dibuix en una de les seves làmines que representi el comerç i Sant Jordi a Cardedeu.
 
Entre totes les làmines rebudes, escollirem 1 guanyador per categoria d’edat que es convertiran en els punts de llibre de Cardedeu del Sant Jordi d’enguany. 
 
 
Les làmines es poden aconseguir a qualsevol dels establiments associats i a la pàgina web de la Xarxa, on també hi ha totes les bases del concurs. Una vegada fet el dibuix, la làmina també es pot entregar als mateixos comerços o via mail a xarxacc@gmail.com.
 
 
 
Cada guanyador, a més de la reproducció del seu dibuix a punt de llibre, rebrà un lot de llibres valorat en 30€.

 

 

 

 

 

LA “NOVA” RECLAMACIÓ ESTRAJUDICIAL DE CONSUM

La “nova” reclamació extrajudicial de consum

El proper 3 d’abril entrarà en vigor la Llei Orgànica 1/2025 de mesures en matèria d’eficiència del Servei Públic  de Justícia. Aquesta llei és una revolució i un canvi molt important en molts àmbits de la justícia a Espanya. I un dels canvis té a veure amb les reclamacions de consum.

Les reclamacions que es tramiten des de la Oficina del Consumidor tenien l’objectiu principal de reclamar una solució pel consumidor. L’índex d’èxit és entorn al 60% de les reclamacions. Es reclamen qüestions relacionades amb assumptes de consum, la majoria de sobre serveis bàsics (aigua, gas o electricitat), telefonia, banca, assegurances, però també sobre compres per internet, comerços de barri, …

Però no sempre s’aconsegueix l’objectiu plantejat per la persona consumidora i en alguns casos interessa la presentació de la corresponent demanda judicial.

A partir de l’entrada en vigor d’aquesta llei les reclamacions o mediacions que tramitem des de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) tindran un nou objectiu i/o funció. La reclamació tramitada des de la la OMIC serà indispensable per una possible posterior demanda judicial que la persona consumidora pugui iniciar. Es a dir, la persona consumidora no podrà presentar cap demanda contra cap empresa si abans no ha intentat buscar una solució amistosa, ja sigui reclamant directament la persona consumidora o bé utilitzant el servei de mediació de la OMIC. Es el que s’anomena requisit de procedibilitat.

La possible demanda judicial no es podrà presentar mai abans dels 30 dies des de la reclamació o mediació prèvia. Hi haurà de constar molt clarament les dades de les parts i el motiu de la reclamació. Per això la gestió que duem a terme des de la OMIC encara agafa més importància doncs a més de vincular aquesta reclamació a una futura demanda judicial( requisit formal) també serà cabdal fer-la amb correcció i molta precisió en quant al contingut. Es tracta, doncs, de millores en benefici de la ciutadania i en particular de les persones consumidores.

 

 OMIC – Cardedeu

omic@cardedeu.cat

telf: 93 844 43 02