Consum responsable i “Black Friday”

L’anomenat “Black Friday” o Divendres Negre és una campanya comercial importada dels Estats Units, coneguda com el dia que inaugura la temporada de compres nadalenques amb promocions sobretot als grans comerços i magatzems. Generalment cau el quart divendres de novembre, enguany el 24 d’aquest mes.  

Per tal de preveure les irregularitats que es troben sovint en les ofertes dels productes, recomanem:

  • Assegureu-vos que al costat del preu rebaixat apareix l’original o el percentatge de rebaixa: si no és així, per molt que us diguin, és molt possible que no estigui rebaixat.
  • Informeu-vos de la política de pagament, canvis i devolucions de la botiga. Si hi ha algun canvi en la política de l’establiment durant la campanya de Black Friday han d’avisar-vos d’això. Si compreu per Internet, teniu 14 dies per a retornar el producte si no us convenç. Si compreu en una botiga física, tingueu en compte que no estan obligats a canviar-vos el producte, tret que estigui defectuós.
  • Comproveu, quan compreu en línia, que sigui en llocs que us ofereixin garantia: cada vegada es fan més transaccions per Internet, i encara que els usuaris estan en general satisfets amb les compres en línia segueixen existint riscos desconeguts.
  • Conserveu el tiquet o la factura: és la vostra prova per a qualsevol reclamació. Recordeu, el producte que compreu ha de tenir la mateixa qualitat i comptar amb la mateixa garantia que si el compressiu fora del període promocional.
  • Davant qualsevol problema demaneu el full de reclamacions.

També hi ha alternatives al Black Friday que aposten per un consum conscient i sostenible. Us posem uns exemples:

  • Giving Tuesday, un moviment global que proposa dedicar un dimarts a tot el món (enguany, el 28 de novembre) a celebrar l’acció de donar, ja siguin aliments, diners, temps (voluntariat) o objectes de segona mà. És a dir, a col·laborar amb causes socials.
  • Dia Mundial Sense Compres (Buy Nothing Day) és una jornada de protesta en la qual es convida a tota la població a no consumir cap mena de productes durant el Black Friday, amb la finalitat de denunciar l’actual model de producció i consum i promoure models alternatius.
  • Green Friday que va néixer en 2015 com una campanya ecològica mundial impulsada per representants de la Comissió Europea i altres organitzacions mundials en resposta al “consumisme desenfrenat” del Black Friday. En aquest cas, la intenció no és desactivar les compres, sinó fomentar un consum responsable.

En definitiva, per a fer un consum responsable, evita les compres compulsives. És millor preparar per endavant una llista de desitjos segons necessitats i el que pots arribar a gastar. I recordeu que la compra al comerç local i de proximitat és sempre l’opció més sostenible a nivell ecològic, social i econòmic.

Si teniu qualsevol incidència, adreceu-vos a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC), demanant cita prèvia.

 

OMIC – Cardedeu

omic@cardedeu.cat

telf: 93 844 43 02

 

Nou Programa per a la contractació laboral de persones en situació de major vulnerabilitat

Aquesta convocatòria té per objecte incentivar la contractació laboral de persones aturades en situació de major vulnerabilitat, mitjançant una subvenció a les empreses contractants amb la finalitat de fomentar la creació d’ocupació estable i a jornada completa.

Seran subvencionables les despeses salarials i de Seguretat Social a càrrec de l’entitat beneficiària dels contractes indefinits subscrits amb persones que compleixin els requisits d’aquesta convocatòria, durant un màxim de 12 mesos.

A més: 

  • Els contractes han de ser a jornada completa.
  • Els contractes subvencionables s’han de subscriure en les categories professionals 3 a 11.
  • Els contractes han de tenir el centre de treball ubicat a Catalunya.

Entitats beneficiàries

Poden participar les entitats següents amb establiment operatiu a qualsevol territori de Catalunya:

  • Les entitats sense ànim de lucre, incloses les associacions i fundacions.
  • Les cooperatives de treball associat.
  • Les persones físiques o jurídiques privades i les comunitats de béns amb capacitat per subscriure, com a empresàries, un contracte de treball.
  • Les corporacions de dret públic.

Persones destinatàries

  • Persones en situació de desocupació de 45 anys o més.
  • Persones desocupades de llarga durada de 30 anys o més.
  • Persones desocupades migrades d’origen extracomunitari de 30 anys o més.
  • Dones desocupades de 30 anys o més en situació de vulnerabilitat, que compleixin un o més dels requisits següents:
    1. Dones destinatàries de la renda garantida de ciutadania.
    2. Dones en situació de violència masclista.
    3. Dones que siguin mares de famílies monoparentals. Aquest requisit es pot acreditar mitjançant la presentació del carnet de família monoparental.
    4. Dones amb situació de discapacitat reconeguda legalment.
    5. Dones desocupades no perceptores de prestació per desocupació.

Termini de presentació de sol·licituds

Des del 3 de novembre 2023 fins al 29 de desembre del 2023, a les 15 hores.

Termini de les accions

Més informació

Programa per a la contractació laboral de persones en situació de major vulnerabilitat. Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (gencat.cat)

 

La intel·ligència artificial, protagonista de la 13a Nit de l’Emprenedoria

La cita, adreçada a empreses, emprenedores i professionals, tindrà lloc el dia 20 d’octubre, a les 18 h, al Teatre Auditori Cardedeu

La intel·ligència artificial està revolucionant els negocis. Vuit de cada deu empreses està experimentant amb noves eines tecnològiques i el 98 % considera que la intel·ligència artificial tindrà un rol important en les estratègies de negoci en els pròxims anys.

“La intel·ligència artificial aplicada als negocis. Tendències, eines i noves competències” és el títol de la 13a Nit de l’Emprenedoria, que organitza el Centre de Suport Empresarial i Tecnològic de Cardedeu (CSETC) i que tindrà lloc el proper divendres, 20 d’octubre, al Teatre Auditori Cardedeu.

La sessió constarà d’una taula rodona, de 18 a 20 h, que comptarà amb els següents ponents:

  • Santiago Dopazo, fundador de Xr-dreams parlarà sobre el concepte de la intel·ligència artificial i en quins àmbits pot ser-ne útil.
  • Sergi López, soci i co-gerent d’Àgora, on estan duent a terme un projecte en intel·ligència artificial per optimitzar processos i millorar servei als clients.
  • Cai Felip, fundador d’Union Avatars, compartirà el seu projecte i l’ús que en fan de la intel·ligència artificial.
  • Jordi Secall, fundador de Guspirah!, productora de continguts digitals, reflexionarà sobre si la intel·ligència artificial pot ser una amenaça o una oportunitat per al sector de la comunicació digital -i no digital-.

Tot seguit, hi haurà un pica – pica networking a peu dret.

La Nit de l’Emprenedoria és un espai de trobada obert i interactiu perquè persones empresàries, emprenedores i professionals comparteixin i intercanviïn les seves experiències, coneixements i inquietuds.

 

Les inscripcions ja són obertes – Inscripcions

Adeu a les canyetes de plàstic

Des el mes de juliol estan prohibits els productes d’un sol ús a tota la Unió Europea. Els productes de plàstic d’un sol ús que compten amb alternatives assequibles sense plàstic al mercat estan prohibits vendre’ls a partir d’avui. Això inclou varetes de cotó per a les orelles, coberts, plats i palletes, entre altres. La mesura arriba després de la prohibició de les bosses de plàstic vigent des de l’1 de gener.

També queda prohibit qualsevol producte que es fabriqui amb plàstic oxodegradable i els cosmètics i detergents que tinguin microplàstics afegits intencionadament. Els plàstics oxodegradables són un material que es degrada en aparença, però en persisteixen petites partícules en suspensió. Aquestes partícules son nocives per la salut i contaminen el medi ambient. La mesura arriba després de la prohibició de les bosses de plàstic vigent des de l’1 de gener d’enguany. L’objectiu és limitar dràsticament l’ús de plàstic d’un sol ús a Europa i fomentar la reducció del consum d’aquests productes i la prevenció d’escombraries.

La Unió Europea marca les directrius sobre l’ús dels productes de plàstic per tenir una aplicació uniforme arreu d’Europa. Ara una gran part es retiren dràsticament de la comercialització i a d’altres es limitarà la distribució. El govern permetrà que els estocs de productes de plàstic d’un sol ús que ja estan en els comerços es puguin vendre fins a exhaurir-ne existències, però no se’n poden fer reposicions. D’altra banda, certs productes com aparells de pesca, compreses, tampons, envasos de begudes i aliments per al consum immediat o filtres de tabac estaran disponibles, però s’aplicaran mesures per reduir-ne l’ús.

Però, a més, a partir del 2023, els gots de plàstic i les tapes dels cafès per emportar-se, o les capses del menjar per endur-se de les botigues, també s’hauran de pagar. L’objectiu final és impedir-ne i reduir-ne l’ús. La data límit és el 2030, i l’objectiu, potenciar el reciclatge. Fent obligatòria la recollida selectiva, però també limitant l’ús de plàstics i microplàstics en sectors com la construcció, l’agroalimentació, els béns de consum i el turisme, entre d’altres.

La Comissió Europea també s’ha marcat com a objectiu reduir les deixalles marines de productes de plàstic i promoure la transició cap a una economia circular amb models, productes i materials de negoci innovadors i sostenibles.

 

OMIC – Cardedeu

omic@cardedeu.cat

telf: 93 844 43 02

 

Quins drets tenim davant l’overbooking?

L’objectiu de les companyies aèries és assegurar el ple d’ocupació a cada vol, anticipant-se a les anul·lacions o no utilització de reserves realitzades amb anterioritat i que ja tenen calculat que es produirà (entre un 10 i un 15%). Sobre la base d’aquesta estimació, s’ofereixen a la venda més places de les quals cada aeronau disposa en realitat. No obstant això, si no es produeixen aquestes les anul·lacions previstes, no tots els passatgers que van adquirir aquests bitllets podran viatjar en aquell aparell. Encara que és una pràctica admesa, els passatgers afectats tenen dret a rebre una compensació econòmica, entre altres coses, perquè no deixa de ser un incompliment del contracte.

En cas d’overbooking, l’aerolínia, ha de procedir de la següent manera: En primer lloc, sol·licitar que algun o alguns passatgers abandonin voluntàriament el vol, a canvi de determinats beneficis i l’assistència determinada en el Reglament europeu (261/2004). Si no hi ha voluntaris o no són suficients, l’aerolínia efectuarà la denegatòria d’embarcament a l’atzar, encara en contra de la voluntat del passatger. En tots dos casos la companyia haurà d’efectuar la compensació i assistència que s’esmenten en el Reglament.

En cas d’overbooking voluntari, l’usuari té dret a alguna d’aquestes opcions esmentades en l’article 8 del reglament: Reemborsament, en el termini de 7 dies, del cost íntegre del bitllet al preu que es va adquirir, juntament amb un vol de tornada al punt de partida en el termini més breu possible. Si el vol ofert té com a destinació un aeroport diferent del d’aquell per al qual es va efectuar la reserva, l’empresa ha de traslladar sense càrrec al passatger fins a aquest aeroport o a un altre lloc pròxim convingut amb aquest en condicions comparables a un vol, en el termini més breu possible.

En cas d’overbooking involuntari, a més, el passatger té dret, a més, a una compensació immediata. Per vols de fins a 1.500 Km: 250 euros. Vols intracomunitaris de més de 1.500 Km. i altres vols entre 1.500 i 3.500 Km: 400 euros. Altres vols no compresos entre els esmentats: 600 euros. Aquestes compensacions es redueixen en un 50% si el passatger accepta la possibilitat de ser conduït fins al seu destí, en un transport alternatiu amb les següents diferències horàries: Vols de fins a 1.500 Km: no superior a dues hores respecte a l’hora d’arribada prevista per al vol reservat inicialment. Vols de 1.500 a 3.500 Km o intracomunitaris de més de 1.500 Km: no superior a tres hores. Altres vols: no superior a quatre hores.

Quan l’empresa no compleix les seves obligacions o l’usuari considera que s’ha realitzat de manera insuficient, pot realitzar una reclamació per via extrajudicial davant la pròpia aerolínia o Agència Estatal de Seguretat Aèria. Finalment, l’afectat pot efectuar aquesta reclamació per via judicial.

 

OMIC – Cardedeu

omic@cardedeu.cat

telf: 93 844 43 02

 

Nova subvenció a autònoms per a contractar persones treballadores

El Departament de Treball ha publicat una subvenció amb l’objectiu de promoure la contractació de treballadors per part d’autònoms, de manera indefinida i durant un període no inferior a 18 mesos.
 
Els principals requisits de la subvenció són:
1. Estar en situació d’alta al règim especial dels treballadors autònoms (RETA), o en una mutualitat com a sistema alternatiu al RETA, per un període mínim d’1 any ininterromput amb anterioritat a la data de presentació de la sol·licitud.

2. Les Societats Limitades Unipersonals, han d’estar inscrites en el Registre Mercantil en el moment de sol·licitar l’ajuda per un període mínim d’1 any ininterromput amb anterioritat a la data de presentació.

3. No tenir persones contractades a càrrec en el moment de presentar la sol·licitud ni durant els 6 mesos anteriors.

4. Tenir el domicili fiscal a Catalunya. Aquest requisit s’ha de mantenir durant tot el període subvencionable.

L’import de l’ajut subvenciona els 12 primers mesos del cost de l’empresa, un total de 19.745 euros per contracte indefinit en jornada complerta, o la part proporcional en jornada parcial, la durada mínima de permanència de la contractació per rebre l’ajut, haurà de ser de 18 mesos.

La sol·licitud es fa telemàticament abans de fer la contractació, a través d’un d’aquests dos canals:

– Inici. Canal Empresa (gencat.cat)
Tràmits . gencat.cat

El termini de presentació comença el dia 5 de setembre i finalitza el 28/09/2023 a les 15 hores.
 
Si esteu interessats, podeu obtenir més informació aquí, a més de consultar la resta de normativa en aquest enllaç. Per qualsevol dubte podeu demanar cita amb un dels nostres tècnics del CSETC.

El Mercat Municipal de Cardedeu organitza la II Nit de Tapes

Aquest mes de setembre, l’Associació de Comerciants del Mercat Municipal de Cardedeu, amb el suport del CSETC, organitza la II Nit de Tapes al Mercat de Cardedeu.

  • Quan serà?: Dissabte 30 de setembre de 19:30 a 22:00
  • On es farà?: al Mercat Municipal de Cardedeu (Ctra. de Cànoves, 28)
  • Quant costen els tiquets de les tapes?:
    • 14€ tiquet que inclou 8 tapes
  • On es poden adquirir els tiquets de les tapes?: a les següents parades del Mercat Municipal de Cardedeu:
    • Cal Cerdà Eco
    • Katsarola
    • La Paradeta de la Mercè
    • Peix i Marisc Magda
    • Polleria Suárez Marín
    • Prat Carnissers
    • Xarku10
    • Vitamina
  • La música la posarà el DJ Makala & Son
  • Organitza: Associació de Comerciants del Mercat Municipal de Cardedeu

Totes i tots hi sou convidades!! Veniu al Mercat!!!

RECOLLIDA ESPECIAL FESTA MAJOR CARDEDEU 2023

3a edició del Joc d’estiu de la Xarxa Comerç Cardedeu

Un estiu més torna el Joc d’estiu de la Xarxa Comerç Cardedeu! Enguany consisteix en desxifrar el jeroglífic que s’amaga al cartell que es troba a cada aparador. Aquests jeroglífics representen un comerç associat a la Xarxa!

L’objectiu del joc és el mateix de les darreres edicions: que la gent de Cardedeu descobreixi els comerços associats jugant amb nosaltres! Una forma divertida de gaudir de Cardedeu i els seus carrers.

Per poder jugar s’ha d’aconseguir la butlleta del joc d’estiu que es troba als següents comerços: Àgora Lliberia, Artijoc, Can Canturri, Casa Arteu, Compàs, Gemma Complements, Godoy Cardedeu, Jordi Pruna Estudi Fotogràfic, Moments de Patchwork, Papereria Coderch, Perruqueria Mireia, Productes Naturals Glòria, Roser&Toni Perruqueres i Sistres.

A l’interior de la butlleta apareix el nom de tots els associats participants al joc agrupats per zones. A l’espai en blanc, s’ha d’escriure el resultat del jeroglífic que hi ha al comerç indicat. Enguany, ho hem posat fàcil: saps quins cartells et falten només mirant la butlleta!

La butlleta es podrà d’entregar abans de dimecres 20 de setembre a qualsevol dels comerços on s’han repartit.

Això si, aquesta vegada s’amplia el premi: en joc hi ha 300€ en vals per bescanviar als comerços associats!

1 val de 100 € per bescanviar als comerços associats entre totes les persones participants que descobreixin els 64 jeroglífics.

2 vals de 50 € per bescanviar als comerços associats entre totes les persones participants que descobreixin els 64 jeroglífics.

4 vals de 25 € per bescanviar als comerços associats entre totes les persones participants que descobreixin mínim 40 jeroglífics.

 

Dissabte 30 de setembre a la tarda, coincidint amb el Viu la Plaça i la Diada Modernista farem l’entrega de Premis del Joc d’estiu a la Plaça de Sant Joan. Des de la Xarxa Comerç Cardedeu estem contentes de presentar-vos una nova edició d’aquesta proposta original, dinàmica i lúdica que, un cop més, manté ferm l’objectiu de l’entitat i vetlla per promoure el consum local, donar visibilitat als associats i mantenir viva l’activitat del poble.

A jugar!

Subvencions de l’any 2023 per afavorir l’autoocupació de joves en el marc del Programa FSE+ (Garantia Juvenil)

Ha sortit publicada la convocatòria de subvencions per l’any 2023 per afavorir l’autoocupació de joves en el marc del Programa FSE RESOLUCIÓ EMT/2550/2023, de 10 de juliol, per la qual es fa pública la convocatòria de concessió de subvencions de l’any 2023 per afavorir l’autoocupació de joves en el marc del Programa FSE+ (ref. BDNS 707880). (gencat.cat)

DOGC núm. 8959, de 17-07-2023

Objecte:

Convocatòria de concessió de subvencions de l’any 2023 per afavorir l’autoocupació de joves en el marc del Programa FSE+.

Les mesures de foment del treball autònom que regula aquesta convocatòria consisteixen en la subvenció d’un import fix de fins a 15.120,00 euros per a cada jove que iniciï una activitat econòmica o professional com a persona treballadora autònoma per compte propi, mantingui aquesta activitat i romangui en situació d’alta als règims especials de treballadors autònoms (RETA), de treballadors del mar o de la mineria del carbó o mutualitat corresponent, durant un mínim de divuit mesos ininterromputs.

En aquesta convocatòria s’estableixen dues línies de subvencions a la iniciativa d’autoocupació de joves en el marc del Programa FSE+, que es preveuen a la base 2.3 de l’annex 1 de l’Ordre EMT/155/2023, de 13 de juny, i que són les següents:

Línia 1: actuacions per afavorir l’autoocupació de joves en el marc del Programa FSE+ que tinguin el domicili fiscal i, si s’escau, el centre de treball, ubicat a un micropoble de Catalunya. A aquests efectes, es consideren micropobles els municipis de menys de 500 habitants que figurin a l’annex d’aquesta resolució.

Línia 2: actuacions per afavorir l’autoocupació de joves en el marc del Programa FSE+ que tinguin el domicili fiscal i, si s’escau, el centre de treball, ubicat a Catalunya.

Les persones treballadores autònomes amb un domicili fiscal ubicat a un micropoble de Catalunya podran sol·licitar, en un únic formulari de sol·licitud, l’ajut per a les dues línies de subvenció. En aquest sentit, es donarà prioritat a la línia 1 i, en cas de manca de pressupost disponible, optaran a la línia 2, d’acord amb els criteris de valoració que estableix la base 11.1 de l’annex 1 de l’Ordre EMT/155/2023, de 13 de juny.

Règim jurídic:

ORDRE EMT/155/2023, de 13 de juny, per la qual s’estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions per afavorir l’autoocupació de joves en el marc del Programa FSE+.

Beneficiaris:

Poden ser beneficiàries d’aquesta subvenció les persones treballadores autònomes que preveu la base 5 de l’annex 1 de l’Ordre EMT/155/2023, de 13 de juny. De conformitat amb el que preveu la lletra e) de l’apartat 2 de l’esmentada base 5, no poden ser-ne beneficiàries les persones treballadores autònomes que hagin estat beneficiàries dels ajuts especificats a l’apartat 11 d’aquesta Resolució

Sol·licitud:

La sol·licitud s’ha de formalitzar exclusivament mitjançant la Seu electrònica de la Generalitat de Catalunya, d’acord amb l’Ordre PDA/20/2019, de 14 de febrer, sobre les condicions per a la posada en funcionament de la tramitació electrònica, i amb el Decret 76/2020, de 4 d’agost, d’Administració digital. El formulari de sol·licitud normalitzat està disponible al portal corporatiu de tramitació Canal Empresa (https://canalempresa.gencat.cat), i a l’apartat Tràmits del web de la Generalitat de Catalunya (https://tramits.gencat.cat).

Termini:

El termini de presentació del formulari de sol·licitud, amb tota la documentació inclosa, començarà a les 9.00 hores del primer dia hàbil següent al de la publicació d’aquesta Resolució al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, i finalitzarà a les 15.00 hores del dia 20 de setembre de 2023.

Les sol·licituds s’han de presentar pels mitjans especificats a la base 9 de l’annex 1 de l’Ordre EMT/155/2023, de 13 de juny.