L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Cardedeu, us comunica que arrel del reial decret 8/2020 que va entrar en vigor el 18 de març, hi ha tota una sèrie de mesures que afecten als consumidors/es i als serveis públics:
1.- Subministraments bàsics: llum, aigua i gas
– Prohibició de tall de llum, aigua o gas: No es pot suspendre el subministrament el llum, aigua i gas a les persones consumidores que tinguin la condició de vulnerable o en risc d’exclusió.
– Pròrroga terminis del bo social: Per evitar que els beneficiaris del bo social elèctric deixin de percebre els descomptes i beneficis que preveu la normativa, en el cas que esgotin el termini de vigència de dos anys.
2.- Serveis de telecomunicacions.
– Prohibició de canvi de companyia de telefonia: Se suspendran totes les operacions de portabilitat de numeració fixa i mòbil que no estiguin en curs, excepte en casos excepcionals de força major.
– Prohibició a les companyies de telefonia de fer campanyes publicitàries relacionades amb la portabilitat del servei d’internet.
– Aturar qualsevol portabilitat en curs.
– Mantenir els serveis de comunicacions electròniques disponibles al públic contractats pels seus clients.
– Mesures per a garantir la prestació del servei universal de telecomunicacions
En particular, i mentre estigui en vigor l’estat d’alarma, el proveïdor de serveis de comunicacions electròniques designat per a la prestació de servei universal de telecomunicacions garantirà la prestació dels elements que integren el servei universal de telecomunicacions i mantindrà, com a mínim, el conjunt de beneficiaris actuals, així com la qualitat de la prestació del conjunt de serveis que conformen aquest servei universal, amb especial referència a la prestació de servei d’accés funcional a Internet ia les condicions de assequibilitat de el servei universal de telecomunicacions
3.- Moratòria en el pagament de les quotes hipotecàries dels col·lectius especialment vulnerables.
Aquest decret considera d’especial importància garantir el dret a l’habitatge als deutors hipotecaris en situació d’especial vulnerabilitat que vegin reduir els seus ingressos com a conseqüència de la crisi sanitària de l’COVID-19. Anteriorment, el Reial Decret 1975/2008, de 28 de novembre, sobre les mesures urgents a adoptar en matèria econòmica, fiscal, d’ocupació i d’accés a l’habitatge
Si necessiteu més informació sobre les condicions i com fer la sol·licitud us podeu adreçar a el correu omic@cardedeu.cat.
4.- Suspensió del termini devolució de productes i del termini del dret de desistiment.
Interrupció dels terminis de devolució dels productes comprats per qualsevol modalitat, presencial o on-line. Atès que el dret de desistiment dels consumidors respecte de productes adquirits sol estar subjecte a un límit temporal, 15 dies, s’han de interrompre els terminis de devolució per garantir que puguin exercir-lo sense contravenir el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19. (art. 21 RD 8/2020).
Els terminis es reprendran quan s’acabi l’estat d’alarma i les limitacions imposades a la ciutadania i a les empreses.
5.- La Generalitat de Catalunya ha aturat el cobrament dels rebuts de lloguer del seu parc d’habitatges.
6.- Contractes de tracte continuat d’altres serveis que no s’estan prestant (ex: quotes gimnàs, extraescolars, etc.): es poden reclamar les quotes que s’hagin pagat pels serveis no prestats.
7.- Bitllets de transport, viatges combinats, entrades d’espectacles, etc: es pot reclamar.
Aprofitem per informar-vos que durant el període de confinament degut a l’estat d’alerta pel coronavirus, l’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor atendrà totes les consultes via telemàtica, que podeu adreçar al correu omic@cardedeu.cat
Serveis d’assessorament online al CSETC
/in NotíciesLa setmana passada ja vam començar amb els assessoraments online amb persones que havien vist ajornades les seves visites al CSETC, i hem reprogramat les visites cancel·lades.
Per oferir el servei online utilitzarem la plataforma jitsi.org i la persona usuària necessitarà un ordinador amb càmera i micròfon, o també és possible amb mòbil (en aquest cas és preferible descarregar-vos l’aplicació).
Per poder accedir al servei online, hem preparat un formulari de sol·licitud d’assessorament online, on heu d’indicar les següents dades:
Aquests assessoraments online corresponen als programes:
Sol·licita el teu assessorament online al CSETC al formulari.
Us recordem que podeu continuar contactant al mail info@csetc.cat per qualsevol consulta o sol·licitud d’informació, o al telèfon 93 844 43 02 en horari de 9h a 14h.
Formulari sol·licitud assessorament online al CSETC
/in GeneralComerços amb serveis especials durant el confinament pel coronavirus
/in NotíciesEn aquest enllaç hi trobareu una llista, dividida en 3 grups:
LLISTAT comerços amb serveis especials – Covid-19
Aquesta llista ha estat elaborada col·laborativament entre la ciutadania de Cardedeu i està en actualització constant.
– Si tens una botiga o un comerç, si ets proveïdor, si tens un establiment de serveis i vols formar part d’aquesta llista, envia un correu electrònic a info@csetc.cat amb totes les dades del que ofereixes i què cal fer per posar-s’hi en contacte,
– Si ja formes part de la llista i vols afegir i/o rectificar alguna dada o alguna informació, envia un correu electrònic a info@csetc.cat amb les dades que cal modificar.
Mesures previstes al RD 8/2020 vinculades als consumidors per a fer front al coronavirus
/in Notícies1.- Subministraments bàsics: llum, aigua i gas
– Prohibició de tall de llum, aigua o gas: No es pot suspendre el subministrament el llum, aigua i gas a les persones consumidores que tinguin la condició de vulnerable o en risc d’exclusió.
– Pròrroga terminis del bo social: Per evitar que els beneficiaris del bo social elèctric deixin de percebre els descomptes i beneficis que preveu la normativa, en el cas que esgotin el termini de vigència de dos anys.
2.- Serveis de telecomunicacions.
– Prohibició de canvi de companyia de telefonia: Se suspendran totes les operacions de portabilitat de numeració fixa i mòbil que no estiguin en curs, excepte en casos excepcionals de força major.
– Prohibició a les companyies de telefonia de fer campanyes publicitàries relacionades amb la portabilitat del servei d’internet.
– Aturar qualsevol portabilitat en curs.
– Mantenir els serveis de comunicacions electròniques disponibles al públic contractats pels seus clients.
– Mesures per a garantir la prestació del servei universal de telecomunicacions
En particular, i mentre estigui en vigor l’estat d’alarma, el proveïdor de serveis de comunicacions electròniques designat per a la prestació de servei universal de telecomunicacions garantirà la prestació dels elements que integren el servei universal de telecomunicacions i mantindrà, com a mínim, el conjunt de beneficiaris actuals, així com la qualitat de la prestació del conjunt de serveis que conformen aquest servei universal, amb especial referència a la prestació de servei d’accés funcional a Internet ia les condicions de assequibilitat de el servei universal de telecomunicacions
3.- Moratòria en el pagament de les quotes hipotecàries dels col·lectius especialment vulnerables.
Aquest decret considera d’especial importància garantir el dret a l’habitatge als deutors hipotecaris en situació d’especial vulnerabilitat que vegin reduir els seus ingressos com a conseqüència de la crisi sanitària de l’COVID-19. Anteriorment, el Reial Decret 1975/2008, de 28 de novembre, sobre les mesures urgents a adoptar en matèria econòmica, fiscal, d’ocupació i d’accés a l’habitatge
Si necessiteu més informació sobre les condicions i com fer la sol·licitud us podeu adreçar a el correu omic@cardedeu.cat.
4.- Suspensió del termini devolució de productes i del termini del dret de desistiment.
Interrupció dels terminis de devolució dels productes comprats per qualsevol modalitat, presencial o on-line. Atès que el dret de desistiment dels consumidors respecte de productes adquirits sol estar subjecte a un límit temporal, 15 dies, s’han de interrompre els terminis de devolució per garantir que puguin exercir-lo sense contravenir el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de la crisi sanitària ocasionada pel COVID-19. (art. 21 RD 8/2020).
Els terminis es reprendran quan s’acabi l’estat d’alarma i les limitacions imposades a la ciutadania i a les empreses.
5.- La Generalitat de Catalunya ha aturat el cobrament dels rebuts de lloguer del seu parc d’habitatges.
6.- Contractes de tracte continuat d’altres serveis que no s’estan prestant (ex: quotes gimnàs, extraescolars, etc.): es poden reclamar les quotes que s’hagin pagat pels serveis no prestats.
7.- Bitllets de transport, viatges combinats, entrades d’espectacles, etc: es pot reclamar.
Aprofitem per informar-vos que durant el període de confinament degut a l’estat d’alerta pel coronavirus, l’Oficina Municipal d’Atenció al Consumidor atendrà totes les consultes via telemàtica, que podeu adreçar al correu omic@cardedeu.cat
Demana el teu idCAT Mòbil per Internet (la majoria d’entitats de registre estan tancades)
/in NotíciesEl Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme no ha informat als prestadors de serveis de certificació de cap canvi normatiu que permeti la seva obtenció remota.
L’AOC, però, posa a disposició de la ciutadania l’idCAT Mòbil que es pot obtenir telemàticament amb el DNI i la targeta sanitària.
Si teniu dubtes sobre les funcionalitats dels certificats, podeu consultar què us permet fer l’idCAT Certificat i l’idCAT Mòbil.
Malauradament l’Administració de l’Estat no accepta l’idCAT Mòbil. Si necessiteu fer tràmits amb l’Administració de l’Estat, podeu fer servir qualsevol certificat digital, inclòs l’idCAT Certificat. O bé, demanar des de casa el CL@VE PIN. Per activar-lo us caldrà demanar una carta i rebreu un codi per correu postal.
Més informació la web de la Generalitat de Catalunya al següent link
Mesures al Mercat Municipal de Cardedeu enfront el coronavirus
/in NotíciesA http://cardedeu.webmunicipal.diba.cat/el-municipi/equipaments/mercat-municipal.html podeu trobar els contactes de totes les parades.
Complementant totes aquestes mesures de seguretat, recordem als clients i clientes que:
Informació de les accions realitzades als comerços de Cardedeu enfront la situació d’alerta deguda al coronavirus
/in Notícies• Recordem que els únics establiments que estan autoritzats a obrir durant aquests dies de confinament són els d’alimentació, begudes, farmàcies, òptiques i productes ortopèdics, productes higiènics, premsa i papereria, benzineres, tabacs, equips tecnològics i de telecomunicacions, aliments d’animals de companyia, comerç per internet, telefònic o correspondència, tintoreries i bugaderies.
• S’ha visitat tots i cadascun dels establiments alimentaris (65) per informar, instar i ajudar en la implementació de les recomanacions de seguretat alimentària. També s’han enviat recomanacions a tots els comerços (90) que poden obrir aquests dies.
• El mercat setmanal de dilluns queda suspès, incloses les parades d’alimentació. La decisió s’ha pres després de valorar que no es pot garantir el compliment de les mesures de seguretat.
• L’Ajuntament dona suport a les iniciatives dels productors locals, comerços i a la Xarxa de Comerç de Cardedeu en el repartiment a domicili de productes alimentaris. Estem preparant un llistat que penjarem al web i a les xarxes socials.
• La zona vermella es manté per tal de garantir la rotació de les persones que han d’anar als establiments de subministrament bàsic (farmàcies i comerços d’alimentació, preferentment). Convé garantir aquesta rotació a causa de les mesures de seguretat que intenten evitar, precisament, l’aglomeració de persones en els comerços. En un moment on el confinament és prioritari, es recomana evitar la zona vermella i aparcar en zones properes.
Resum mesures incloses al RD 8/2020 per fer front al coronavirus COVID-19
/in NotíciesEn referència directa als ajuts als autònoms:
L’Article 17 del Decret parla de la Prestació extraordinària per cessament d’activitat pels afectats per declaració de l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada per el COVID-19:
1.- Un mes de prestació o fins l’últim dia del mes que finalitzi l’estat d’alarma en cas que aquest sigui superior a un mes. Per optar a aquest ajut la facturació del mes anterior ha de ser inferior al 25% a la mitjana de facturació del semestre anterior. A més s’han de cumplir els següents requisits:
a) Estar donat d’alta en el régimen Especial de Treballadors Autònoms el dia que es va declarar l’estat d’alarma
b) Acreditar la reducció de la facturació, al menys, en un 75%, en relació amb la efectuada el semestre anterior
c) Trobar-se al corrent en el pagament de les quotes de la Seguretat Social.
2.- La quantia de la prestació es determinarà aplicant el 70% de la base reguladora, calculada de conformitat amb allò previst a l’article 339 de la Llei General de la Seguretat Social. Quan no s’acrediti el període mínim de cotització per a tenir dret a la prestació, la quantia de la prestació serà equivalent al 70% de la base mínima de cotització en el Règim Especial de la Seguretat Social dels treballadors per compte propi o autònoms.
3.- La prestació extraordinària per cese d’activitat tindrà una durada d’un mes, ampliant-se fins l’últim dia del mes que finalitzi l’estat d’alarma en cas que aquest es prorrogui i tingui una durada superior a un mes. El temps de la seva percepció s’entendrà com a cotitzat i no reduirà els períodes de prestació per cese d’activitat als que el beneficiari pugui tenir dret en el futur.
4.- La percepció serà incompatible amb qualsevol altra prestació del sistema de Seguretat Social
5.- Els socis treballadors de les cooperatives de treball associat que hagin optat pel seu enquadrament com a treballadors per compte pròpi al règim especial que correspongui tindran dret igualment a aquesta prestació extraordinària, sempre que es reuneixin els requisits establerts en aquest article.
6.- La gestió d’aquesta prestació correspondrà a les entitats a les que fa referència l’article 346 del Text refós de la Llei General de la Seguretat Social.
Us podeu descarregar la infografia amb el recull d’ajuts publicat pel SOC i també podeu descarregar-vos la publicació del BOE del 17 de març 2020 amb el RD 8/2020 de les mesures urgents extraordinàries per fer front a l’impacte econòmic i social del COVID-19.
CSETC equipament tancat i serveis suspesos fins a nova comunicació
/in NotíciesCoronavirus – L’Ajuntament de Cardedeu INFORMA
Arran de l’epidèmia del coronavirus i atesa l’activació en fase d’alerta del Pla d’actuació del PROCICAT per emergències associades a malalties transmissibles de potencial alt risc, l’Ajuntament de Cardedeu ha adoptat diverses mesures de prevenció que entraran en vigor a partir d’avui divendres 13 de març amb la finalitat de contribuir a la seva contenció.
El CSETC romandrà tancat afectant als següents serveis:
En cas que vulgueu contactar amb el CSETC ho podeu fer via correu electrònic:
Des del CSETC us mantindrem informats periòdicament sobre el manteniment d’aquestes mesures o la seva modificació, si s’escau, o d’altres que es considerin necessàries en funció de l’evolució de la situació, d’acord amb l’Ajuntament de Cardedeu i resta d’Administracions competents.
Coronavirus – L’Ajuntament de Cardedeu INFORMA
/in NotíciesArran de l’epidèmia del coronavirus i atesa l’activació en fase d’alerta del Pla d’actuació del PROCICAT per emergències associades a malalties transmissibles de potencial alt risc, l’Ajuntament de Cardedeu ha adoptat diverses mesures de prevenció que entraran en vigor a partir de demà divendres 13 de març amb la finalitat de contribuir a la seva contenció:
+ info